ספירלה הוא ארגון שתכליתו להתניע תהליכי צמיחה והתפתחות באמצעות הנגשה חוויתית של ידע מעולם חקר המח והפסיכולוגיה של ההצלחה.
הארגון קם מתוך ההבנה שהידע הרב שנצבר באקדמיה בתחומים כמו: הפסיכולוגיה של ההצלחה וחקר המח, הוא ידע שימושי ורלוונטי לעולמות תוכן רבים הנמצאים מחוץ לגבולות האקדמיה, ובפרט לעולם החינוך.
ההכרה בתועלת של ידע זה, הניע אותנו לפתח תוכנית ייחודית בשם:
"המדריך למשתמש במח״.
B.A בחינוך בהתמחות חינוך מיוחד בשילוב אומנויות | מובילה תהליכים חינוכיים | בעלת נסיון עשיר בהדרכה וליווי קבוצות.
B.A בפסיכולוגיה וחינוך | בעל תעודת מאמן מוסמך מאיק״א | בעל ניסיון עשיר בהדרכת תלמידים ומורים בתחומי מוטיבציה, פסיכולוגיה חיובית, נוירופדגוגיה וקוגניציה.
B.A במדעי החברה | בוגר האקדמיה למוזיקה בירושלים | נגן עוד מקצועי | מנחה סדנאות חינוכיות ומוזיקליות.
B.A בפסיכולוגיה וחינוך | בעל תעודת מאמן מוסמך מאיק״א | בעל ניסיון עשיר בהדרכת תלמידים ומורים בתחומי מוטיבציה, פסיכולוגיה חיובית, נוירופדגוגיה וקוגניציה.
.B.A בחינוך בהתמחות חינוך מיוחד בשילוב אומנויות | מובילה תהליכים חינוכיים | בעלת נסיון עשיר בהדרכה וליווי קבוצות.
B.A במדעי החברה | בוגר האקדמיה למוזיקה בירושלים | נגן עוד מקצועי | מנחה סדנאות חינוכיות ומוזיקליות.
הרבה מאוד שנים הייתי בטוח שאני התלמיד הכי טיפש שנכנס אי פעם למערכת החינוך.
הייתי כל כך מיואש ומתוסכל מעצמי, עד שהתחלתי לחשוב שלימודים זה פשוט לא בשבילי.
במשך שנים חזרתי ואמרתי לעצמי:
״טל תקשיב, אין מה לעשות, יש אנשים שיש להם את זה ויש אנשים שאין להם.
לך אין. עזוב. אין לך בכלל מה לנסות.״
המחשבות האלה, שאט אט הפכו לאמונות, השפיעו עלי בהרבה תחומים גם לאחר שנות בית הספר.
נשארתי עם צלקת.
לפני שנתיים סיימתי תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך בתל חי, ושנה שעברה התקבלתי לתואר שני בפסיכולוגיה במסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטה העברית. מסלול מיוחד כזה, שרק 3 מתקבלים. ואני ביינהם.
אני? המב״רניק הטיפש? יהיה דוקטור? בטוח?
זה מקרה? זה מזל? או שבאמת זה אפשרי?
התחלתי לבדוק. נכנסתי לעובי הקורה של תהליכי למידה במח.
קראתי אין סוף ספרים ומאמרים, ראיתי הרצאות, על המח, על המדע של ההצלחה, על הכח של אמונות, וגיליתי כמה דברים מעניינים מאוד: גיליתי למשל, שלא רק שזה אפשרי, אלא גם היום יש לזה הוכחות מדעיות. ביולוגיות.
ולא רק זה, למדתי איך אפשר לשכפל הצלחה מתחום אחד לאחר.
אבל חשוב מכולם- הבנתי שאפשר ללמד את זה!
ההיגד האחרון היה משמעותי במיוחד. קרא/י אותו שוב.
בשנתים האחרונות אני עובד על פרויקט חיי, שהמטרה שלו הוא לחזק את האמונות של תלמידים בישראל ביכולות שלהם ללמוד, להתפתח ולהשתפר. כל זאת, באמצעות הנגשה חוויתית של תובנות מרתקות
מחקר המח לעולם החינוך.
יחד עם צוות מדהים של אנשים, פיתחנו את התוכנית ״המדריך למשתמש במח״,
שאני חותם עליה שהיא הטובה והאיכותית ביותר שיש היום במערכת החינוך בישראל.
הרבה מאוד שנים הייתי בטוח שאני התלמיד הכי טיפש שנכנס אי פעם למערכת החינוך. הייתי כל כך מיואש ומתוסכל מעצמי, עד שהתחלתי לחשוב שלימודים זה פשוט לא בשבילי. במשך שנים חזרתי ואמרתי לעצמי: ״טל תקשיב, אין מה לעשות, יש אנשים שיש להם את זה ויש אנשים שאין להם. לך אין. עזוב. אין לך בכלל מה לנסות.״ המחשבות האלה, שאט אט הפכו לאמונות, השפיעו עלי בהרבה תחומים גם לאחר שנות בית הספר. נשארתי עם צלקת.
לפני שנתיים סיימתי תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך בתל חי, ושנה שעברה התקבלתי לתואר שני בפסיכולוגיה במסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטה העברית. מסלול מיוחד כזה, שרק 3 מתקבלים. ואני ביינהם.
אני? המב״רניק הטיפש? יהיה דוקטור? בטוח?
זה מקרה? זה מזל? או שבאמת זה אפשרי?
התחלתי לבדוק. נכנסתי לעובי הקורה של תהליכי למידה במח.
קראתי אין סוף ספרים ומאמרים, ראיתי הרצאות, על המח, על המדע של ההצלחה, על הכח של אמונות, וגיליתי כמה דברים מעניינים מאוד: גיליתי למשל, שלא רק שזה אפשרי, אלא גם היום יש לזה הוכחות מדעיות. ביולוגיות. ולא רק זה, למדתי איך אפשר לשכפל הצלחה מתחום אחד לאחר. אבל חשוב מכולם- הבנתי שאפשר ללמד את זה! ההיגד האחרון היה משמעותי במיוחד. קרא/י אותו שוב.
בשנתים האחרונות אני עובד על פרויקט חיי, שהמטרה שלו הוא לחזק את האמונות של תלמידים בישראל ביכולות שלהם ללמוד, להתפתח ולהשתפר. כל זאת, באמצעות הנגשה חוויתית של תובנות מרתקות מחקר המח לעולם החינוך.
יחד עם צוות מדהים של אנשים, פיתחנו את התוכנית ״המדריך למשתמש במח״, שאני חותם עליה שהיא הטובה והאיכותית ביותר שיש היום במערכת החינוך בישראל.
טל כפיר | יזם ״ספירלה״ ומפתח התוכנית ׳המדריך למשתמש במח׳
לפרטים נוספים, כתבו לנו: