׳המדריך למשתמש במֹח׳

תוכנית אימון חינוכית לפיתוח יכולות חשיבה, באמצעות הנגשת ידע מעולם חקר המֹח.

תוכנית אימון (היא לא מגיעה מעולם החינוך ולא מעולם הטיפול, אלא מעולם האימון, הNLP והפסיכולוגיה החיובית), מבוססת מחקר (אנו מנגישים ידע מדעי ברמה גבוהה בפשטות ובהנאה), לפיתוח יכולות חשיבה (לפתח דפוסי חשיבה חדשים), ושיפור פוטנציאל הלמידה (לפתח אמונה וביטחון ביכולות הלמידה).

ההרשמה פתוחה!

סדנאות תלמידים

באמצעות חוויות, משחקים וניסויים אנו עוזרים לתלמידים להבין כיצד לשלוט על שרירי המח, כיצד לטפח את אמונות חיוביות כלפי עצמם וכלפי יכולות הלמידה שלהם, וכך חוסכים להם שנים של תחושת ניכור, תסכול וייאוש.

לצד זאת, לומדים המשתתפים כיצד לתרגם את הידע שרכשו על המח לכדי כלים פרקטיים, במטרה להתמודד בהצלחה עם אתגרי החיים בכלל ואגתרי בית הספר בפרט.

סדנאות מורים

״ככל שתלמידים יאמינו שידע וחכמה הם תוצאה של מאמץ מתמשך ועבודה קשה ולא תוצאה של יכולת מולדת ובלתי משתנה, כך סביר יותר שהם יתמידו במטלות לאורך זמן, ויעמדו בהצלחה באתגרים הצפויים להם.״ (Dweck ,2000)

אנו מאמינים שעל המוסד החינוכי ליישם ולהטמיע גישה זו כחלק מאורח החיים הבית ספרי. לשם כך, אנו מציידים את הצוות החינוכי בכלים מעשיים במטרה להעצים את הנאתם ומעורבותם של תלמידיהם מן הלמידה בהווה ובעתיד.

סדנאות סטודנטים

סטודנטים נתקלים במכשולים שונים במהלך לימודיהם. רובם מרגישים שהלימודים האקדמאים הכניסו אותם לסחרחורת שטרם נתקלו בה קודם. חלקם חוו את הקשיים והעומס בעוצמה כזו, עד שהרימו יידים ונטשו את המסלול האדמאי.

המדריך למשתמש במח לסטודנטים הוא קורס מקצועי, קצר טווח שמטרתו לשפר את התפקוד הלימודי שלך כסטודנט. התכנים בקורס כוללים: מיינדסט ופרקטיקה

הקורסים הבאים יפתחו ב:

תל אביב  |  מכללת תל חי

סדנאות הורים

בקרוב

סדנאות מוסיקאים

בקרוב

סדנאות תלמידים

באמצעות חוויות, משחקים וניסויים אנו עוזרים לתלמידים להבין כיצד לשלוט על שרירי המח, כיצד לטפח את אמונות חיוביות – כלפי עצמם וכלפי יכולות הלמידה שלהם, וכך חוסכים להם שנים של תחושת ניכור, תסכול וייאוש.

לצד זאת, המשתתפים לומדים כיצד לתרגם את הידע שרכשו על המח לכדי כלים פרקטיים, במטרה להתמודד בהצלחה עם אתגרי החיים בכלל ואגתרי בית הספר בפרט.

סדנאות מורים

״ככל שתלמידים יאמינו שידע וחכמה הם תוצאה של מאמץ מתמשך ועבודה קשה ולא תוצאה של יכולת מולדת ובלתי משתנה, כך סביר יותר שהם יתמידו במטלות לאורך זמן, ויעמדו בהצלחה באתגרים הצפויים להם.״ (Dweck ,2000)

אנו מאמינים שעל המוסד החינוכי ליישם ולהטמיע גישה זו כחלק מאורח החיים הבית ספרי. לשם כך, אנו מציידים את הצוות החינוכי בכלים מעשיים במטרה להעצים את הנאתם ומעורבותם של תלמידיהם מן הלמידה בהווה ובעתיד.

ההרשמה פתוחה!

סדנאות סטודנטים

סטודנטים נתקלים במכשולים שונים במהלך לימודיהם. רובם מרגישים שהלימודים האקדמאים הכניסו אותם לסחרחורת שטרם נתקלו בה קודם. חלקם חוו את הקשיים והעומס בעוצמה כזו, עד שהרימו יידים ונטשו את המסלול האדמאי.

המדריך למשתמש במח לסטודנטים הוא קורס מקצועי, קצר טווח שמטרתו לשפר את התפקוד הלימודי שלך כסטודנט. התכנים בקורס כוללים: מיינדסט ופרקטיקה.

הקורסים הבאים יפתחו ב:

תל אביב  |  מכללת תל חי

סדנאות הורים

בקרוב

סדנאות מוסיקאים

בקרוב

חכם מה הוא אומר: האמת על אינטיליגנציה, כישרון, חכמים וטיפשים.

פרקטיקה של פיתוח אינטיליגנציה: תואר מקוצר במדעי הלמידה.

חשוב והשתפר: Growth Mindset.

GRIT: פירוק והרכבה של תהליך הצלחה.

הרבה אנשים רואים את המח כיחידה מסתורית. הם יודעים מעט מאוד על אינטיליגנציה ואינם מבינים איך היא פועלת.
רבים מהם מאמנים שאנשים נולדים חכמים, בינונים או טיפשים וכך נשארים כל חייהם.
בסדנא זו גדלה שהמח שלנו דומה יותר מכל לשריר-שהוא משתנה ומתחזק ככל שמשתמשים בו!

איך להשתפר בהכל: סודות ממדעי המומחיות.

הרבה אנשים רואים את המח כיחידה מסתורית. הם יודעים מעט מאוד על אינטיליגנציה ואינם מבינים איך היא פועלת.
רבים מהם מאמנים שאנשים נולדים חכמים, בינונים או טיפשים וכך נשארים כל חייהם.
בסדנא זו גדלה שהמח שלנו דומה יותר מכל לשריר-שהוא משתנה ומתחזק ככל שמשתמשים בו!

סיכום: ארגז כלים להמשך הדרך.

הרבה אנשים רואים את המח כיחידה מסתורית. הם יודעים מעט מאוד על אינטיליגנציה ואינם מבינים איך היא פועלת.
רבים מהם מאמנים שאנשים נולדים חכמים, בינונים או טיפשים וכך נשארים כל חייהם.
בסדנא זו גדלה שהמח שלנו דומה יותר מכל לשריר-שהוא משתנה ומתחזק ככל שמשתמשים בו!

סדנאות מורים

אימון מכוון

מה ההבדל בין ביצועים מעולים לביצועים בינוניים?
האם כמות הזמן המוקדש לתרגול היא הדבר הכי חשוב?
בסדנא זו נעמוד על ההבדלים בין אימון נאיבי לבין אימון מכוון.

המשוב כאמצעי לפיתוח תבנית חשיבה מתפתחת

כיצד המסרים שאנו מעבירים משפיעים על הדרך שבה תלמידים
תופסים את יכולותיהם ואת יכולות ההתמודדות שלהם עם אתגרים.

רמות החשיבה – איזה שאלה לשאול ומתי?

בסדנא זו נלמד כי המח האנושי מארגן ומאחסן את מכלול הזיכרונות,
החוויות, האמונות וכו׳ ברמות לוגיות שונות.
נלמד כיצד להשתמש במודל בשביל לייצר שאלות מצויינות.
״אי אפשר לפתור בעיה באותה רמה שבה היא נוצרה״ (אלברט איינשטין).

להאיר את האור – סדנת חוזקות חוויות למורים

בבסיס תפיסת החוזקות נמצאת ההנחה שלכל אדם משאבים שונים וייחודיים,
וכי אם ידע לזהותן ולעבוד עימן יגיע לצמיחה מיטבית.
באמצעות תרגילים חוויתיים נגלה מה הן החוזקות של כל אחד ואחת מאיתנו.

הכלים המתודולוגיים

על מנת להעצים את התהליך החינוכי, מנחי התוכנית עושים שימוש בכלים מתודולוגיים יחודים:

מד חום המאמץ

כלי זה מפתח את יכולתו המטא קוגניטיבית של המשתתף להיות מודע לתהליכי חשיבתו ולייצג תהליכים אלו במילים.
מדחום המאמץ מאפשר למשתתפים לתעד ולתאר באופן ויזואלי את מידת המאמץ שהושקע במשימה מסויימת ולהסביר במונחים מדעיים את משמעות מאמץ זה למח. 

משחקולוגיה

תורת המשחוק עוסקת בשילוב אלמנטים משחקיים, וחשיבה משחקית, במסגרות שאינן משחק במהותן.
באמצעות השימוש באלמנטים משחקיים, רוכשים המשתתפים בסדנאות ידע אקדמאי ברמה הגבוהה ביותר, בצורה מהנה.

רמזים לשוניים

מנחי הסדנא עושים שימוש ברמזים לשוניים המקדמים תבנית חשיבה מתפתחת. לדוגמא, ייעשה שימוש בשאלות כמו: ״איזה יכולות הבאת ליידי ביטוי במהלך ביצוע המשימה?״, המעודדות התבוננות עצמית על תהליך הלמידה

אמרו עלינו:

מתעניינים בסדנאות שלנו? רוצים לקבל עוד פרטים? 
כתבו לנו

השאר/י לנו פרטים וניצור קשר בהקדם

השאר לנו הודעה ונשמח לספר לך עוד על-

סדנאות מורים

תודה!

ההודעה שלך נשלחה אלינו, ניצור איתך קשר בהקדם

פתח צ'אט
ברוכים הבאים! נשמח לתת מענה בהקדם. כתבו לנו לכל שאלה נוספת.